Khamis, 2 Julai 2009

Soalan Lazim

Berikut merupakan soalan-soalan lazim yang ditanya pada saya:



1. Adakah teknik ini memerlukan peralatan atau bahan-bahan tertentu?

Ya, anda cuma perlukan 3 alat dan saya jamin kesemuanya MEMANG ADA dalam rumah anda.




2. Adakah ia selamat diamalkan?

Sudah tentu! Saya telah mengamalkannya setiap minggu sejak 6 tahun lalu dan tidak pernah mengalami sebarang masalah ketika melakukannya. Saya menyimpannya sebagai rahsia saya namun saya akan dedahkan pada anda tidak lama lagi (^-^)


3. Adakah teknik ini mampu menghilangkan bulu roma saya buat selama-lamanya?

TIDAK! Bulu roma adalah sel hidup. Ia akan terus tumbuh selagi anda hidup, sama seperti kuku atau rambut anda yang terus panjang walaupun berkali-kali dipotong. Teknik ini bertujuan MENGAWAL PERTUMBUHAN bulu roma di atas bibir anda dengan MUDAH dan TIDAK MENYUSAHKAN anda. Tidak perlu bercukur yang membuatkan bulu roma jadi semakin kasar. Tidak perlu waxing yang cerewet. Dan juga tidak perlu mencabut misai anda dengan tweezer - itu sangat sangat menyakitkan!


4. Saya khuatir bulu roma akan tumbuh lebih banyak dan lebih kasar!

Teknik ini tidak menyebabkan efek sepertimana waxing, mencukur atau mencabut memakai tweezer. Pertumbuhan bulu roma diperlahankan dan tidak menyebabkan ia semakin banyak atau semakin kasar.


5. Berapa kerap ia perlu diamalkan?

Saya cadangkan anda mengamalkannya seminggu sekali bergantung pada kadar pertumbuhan semula bulu roma anda. Anda perlu ingat bulu roma juga adalah seperti rambut dan kuku anda. Ia tidak akan berhenti tumbuh sepanjang hayat anda. Anda cuma perlu rajin mengamalkan teknik ini supaya wajah anda selalu kelihatan licin tanpa bulu roma. Ia sangat mudah di mana setelah anda mahir, anda hanya perlukan 5 minit sahaja untuk rutin ini.


6. Saya berkulit putih. Jika saya buang bulu roma tentu atas bibir saya kelihatan kehijauan. Adakah cara untuk mengurangkannya?

Itu adalah 'complexion' semulajadi anda. Jika pipi anda kemerahan adakah anda mahu menghilangkannya? Ia adalah sesuatu yang biasa bagi org yg berkulit putih, seperti mana pipi merah anda.


7. ADAKAH IA MENYAKITKAN?
Anda mungkin perlu menyesuaikan diri dengan sedikit rasa pedih di atas bibir anda. Jika anda ikut saranan saya seperti di dalam buku ini, kesakitan itu boleh dikurangkan. Apabila anda telah selalu melakukannya dan semakin mahir, anda tidak akan merasa apa-apa. Kalau ada pun, ia tidak ubah seperti gigitan semut!


8. Apakah kelebihan teknik saudari berbanding teknik-teknik lain?

• Tidak ‘mengupas’ lapisan kulit sepertimana waxing.
• Pertumbuhan semula bulu roma lebih perlahan.
• Tidak menyebabkan iritasi berlebihan seperti teknik waxing atau tweezing.
• Boleh menanggalkan bulu roma satu persatu (lebih rapi).
• Tidak perlu menunggu bulu roma panjang. Apabila bulu roma mula tumbuh semula, anda boleh mengulangi teknik ini. Jadi, kulit anda licin tanpa bulu roma setiap masa!
• Tidak menghasilkan lebih banyak bulu roma atau menebalkan bulu roma (masalah yang akan dihadapi jika anda bercukur)
• Boleh mencabut walaupun bulu roma yang paling halus dari permukaan kulit.
• Mampu memperlihatkan kulit sebenar anda yang halus yang selama ini terlindung oleh bulu-bulu roma yang merimaskan!

Cubalah, anda pasti terkejut melihat wajah anda yang begitu berbeza setelah 'misai' anda tiada lagi! Pemakaian bedak juga lebih mudah!

PERHATIAN: Teknik ini merupakan RAHSIA penulis setelah lebih 5 tahun mengamalkannya tanpa sebarang kerumitan. Penulis mempelajari teknik ini dari sahabatnya yang berasal dari Timur Tengah. Teknik ini tidak pernah didedahkan dalam mana-mana penerbitan di Malaysia dan ini menjadikan ia SANGAT EKSKLUSIF kerana ia merupakan pendedahan rahsia peribadi. Teknik rahsia ini dihuraikan dalam bentuk NOTA PADAT setebal 8 halaman yang ditaip di atas kertas A4. Penulis juga melukis sendiri gambarajah langkah demi langkah supaya anda dapat mempelajarinya dengan mudah. Harga yang ditetapkan merupakan NILAI RAHSIA YANG DIDEDAHKAN, bukan nilai kertas. Harap maklum.